REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG I SPRZEDAŻY
LYNX – Ryszard Michałek
- 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług tłumaczeniowych, korektorskich i innych usług językowych przez firmę LYNX Ryszard Michałek, z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Chodkiewicza 15, NIP: 953-234-54-54, REGON: 093202330 (dalej: „Wykonawca” lub „Sprzedawca”).
- Regulamin stosuje się zarówno do zamówień składanych osobiście w siedzibie Sprzedawcy, jak i do zamówień składanych zdalnie (online) przez sklep internetowy dostępny pod adresem [adres strony].
- Kontakt ze Sprzedawcą:
- e-mail: biuro@lynx.net.pl
- tel.: +48 533 336 115
- Świadczenie usług odbywa się na podstawie umowy zawartej zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, której przedmiotem jest przygotowanie tłumaczenia lub innego rezultatu określonego w indywidualnej ofercie. Do umów tych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące umowy o dzieło.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- 2. Zakres usług
- Sprzedawca świadczy usługi translatorskie, korektorskie oraz inne usługi językowe, zarówno dla osób fizycznych, jak i podmiotów gospodarczych.
- Każde zamówienie jest wyceniane indywidualnie.
- Zakres usługi, termin realizacji i cena określone są w przesłanej do Klienta ofercie.
- 3. Składanie zamówień
- Zamówienia można składać:
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy,
- drogą elektroniczną (e-mail, formularz kontaktowy),
- przez sklep internetowy – po otrzymaniu od Sprzedawcy indywidualnego linku do płatności.
- Zamówienie uważa się za przyjęte w momencie potwierdzenia przez Klienta oferty oraz dokonania wymaganej płatności.
- Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia bez podania przyczyny, informując o tym Klienta.
- 4. Płatności
- W przypadku zamówień internetowych płatności realizowane są poprzez operatora płatności CashBill S.A., ul. Korfantego 141C, 40-154 Katowice, KRS 0000210108, NIP 629-24-61-255, REGON 240523678, z wykorzystaniem przelewów elektronicznych, kart płatniczych, BLIK lub innych metod dostępnych w systemie CashBill.
- W przypadku zamówień stacjonarnych płatność może być dokonana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Wszystkie ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT, o ile jest należny).
- Rozpoczęcie realizacji usługi następuje po zaksięgowaniu wymaganej kwoty.
- W przypadku wszystkich usług, Sprzedawca może wymagać 100% przedpłaty.
- 5. Realizacja usług
- Termin wykonania usługi określony jest w indywidualnej ofercie.
- Usługi są dostarczane:
- w formie elektronicznej na adres e-mail Klienta,
- lub w formie papierowej w siedzibie Sprzedawcy,
- lub przesyłką pocztową/kurierską (za dodatkową opłatą).
- Klient zobowiązany jest dostarczyć wszelkie materiały i informacje niezbędne do realizacji usługi.
- 6. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta i po poinformowaniu go przed rozpoczęciem świadczenia, że po wykonaniu usługi utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Składając zamówienie, klient wyraża zgodę na rozpoczęcie realizacji usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy oraz przyjmuje do wiadomości, że po pełnym wykonaniu usługi utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Jeżeli klient odstąpi od umowy po rozpoczęciu realizacji usługi, ale przed jej pełnym wykonaniem, jest zobowiązany do zapłaty za świadczenie spełnione do chwili odstąpienia — proporcjonalnie do zakresu zrealizowanego zamówienia.
- 7. Reklamacje
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą uprzywilejowanym może złożyć reklamację w terminie przewidzianym przepisami ustawy o prawach konsumenta i Kodeksu cywilnego.
- Klient niebędący konsumentem ani przedsiębiorcą uprzywilejowanym może złożyć reklamację w terminie 7 dni od dnia dostarczenia usługi. Po upływie tego terminu prawo do złożenia reklamacji wygasa.
- Reklamacje należy składać e-mailowo lub pisemnie, podając pełny i uzasadniony opis zastrzeżeń, przykłady błędów wraz z dokładnym wskazaniem miejsca ich występowania oraz dokładne dane zamówienia.
- Klient może złożyć reklamację, jeśli usługa jest niezgodna z umową.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca dokona poprawy usługi lub zwróci odpowiednią część ceny.
- Reklamacje dotyczące tłumaczeń ekspresowych rozpatrywane są z uwzględnieniem warunków ustalonych przy przyjęciu zlecenia.
- 8. Poufność
Sprzedawca zobowiązuje się do zachowania poufności wszystkich materiałów i informacji przekazanych przez Klienta w celu realizacji usługi. Informacje te udostępniane są wyłącznie osobom bezpośrednio zaangażowanym w wykonanie zlecenia.
- 9. Prawa autorskie
- Tłumaczenia i inne utwory powstałe w wyniku realizacji zamówienia objęte są ochroną zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Przeniesienie autorskich praw majątkowych na Klienta następuje po opłaceniu całości wynagrodzenia.
- W przypadku zwrotu pełnej kwoty w ramach reklamacji prawa autorskie powracają do Sprzedawcy.
- 10. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów jest LYNX Ryszard Michałek.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień, obsługi płatności i kontaktu z Klientem.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy.
- 11. Postanowienia końcowe
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sprzedawcy oraz w jego siedzibie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem, że zmiany nie będą naruszać praw już nabytych przez Klientów.
- Wszelkie spory rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny. W przypadku Klientów niebędących konsumentami lub przedsiębiorcami uprzywilejowanymi, sądem właściwym jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
